Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jyrki48
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 47
Join date : 21.04.2012
Paikkakunta : Helsinki

EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin Empty
ViestiAihe: EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin   EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin Icon_minitimeMa Loka 10, 2016 3:45 pm

Syyskuu meni taas Rojaalilla Euroopan mutkateillä.

Ajelin Ruotsin läpi Tanskaan ja lähdin sitten Jyllannin pohjoispäästä rantaa seuraillen etelää kohti. Ensin Saksaan, sitten Hollantiin ja Belgiaan. Siellä tein sen verran mutkaa, että kävin Ardennien mainioilla mutkateillä. Takaisin rannikolle Ranskaan, lautalla Englantiin, jossa pärrä huoltoon. Pantiin uusi eturengas, ketju ja rattaat. Taas meren yli Ranskaan, Normandian kautta Bretagneen, rantaa alas Pyreneille. Siellä ja Espanjan pohjoisrannikolla kivaa mutkatietä riittää. Portugalin rantaa alas, aina Euroopan lounaisnurkkaan saakka. Matkaa kertyi kotoa noin 6500 km. Ajopaiviä 25, joukossa pari lyhyempääkin.

Nyt Rojaali odottelee kevättä ja kotimatkaa Portugalin etelärannikolla varastofirman hallissa.

Hyvä matkapyörä Rojaali on, kaikki pelasi koko matkan vallan mainiosti. Kilometrien (jo 40 000 mittarissa) myötä kulku tuntuu vaan paranevan. Vaihteetkin lupsahtelee paikalleen lähes ajatuksen voimalla. Huolloissa ei ole tehty mitään ihmeitä. Moottoriin vaihdetaan öljyt 3 000 välein, silloin putsaillaan myös ilmansuodatin. Tulpan olen vaihtanut Iridiumiin, vaikkei normaalissakaan mitään vikaa ollut. Ketjut kuluu turhan nopeasti, noin 15 000 kmn välein olen joutunut vaihtamaan. Epäilen, että runko on vino tms, ja systeemi siten vinossa vaikka pitäisi pyörien olla linjassa. Takarengas kestää mun kuormilla 10-12 , eturengas ehkä 15-18 tkm.

Espanjassa ajoi kolarin liikenneympyrässä. Vika oli minun kun arvioin auton aikeet väärin. Onneksi oli päällä kunnon ajohaalari, kypärä ja hanskat helteestä huolimatta. Olis voinut käydä pahastikin, nyt tuli vain kypärään skraaduja ja vaatteisiin hieman repeämiä.

Suositten touringia Rojaalilla. kaikki ihailevat "muinaispyörää" ja auttavat tarvittaessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jojje

Jojje


Viestien lukumäärä : 277
Join date : 14.01.2010
Paikkakunta : Turku

EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin Empty
ViestiAihe: Vs: EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin   EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin Icon_minitimeLa Loka 15, 2016 8:08 pm

Hyvän kuuloinen reissu! Royal on turvallinen pyörä ja pikkuisissa nurin menoissa ei yleensä paljoa hajoa. Vaihdepolkimen voisi pitää varastossa...
Minusta 15 000 km ketjulta on ihan kelpo matka, minulla kestää ehkä 10 000 km. (Ei polkupyörässänikään kestänyt kuin 8000.) Monesti ketju kulahtaa epätasaisesti, siihen tulee löysä paikka jolloin se rupeaa vatkaamaan tms. Takaratas kesti 40 000 - jaa, pitäisikin vilkaista eturattaan kunto, toinen on siinäkin menossa (57 000).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/jojjek/
 
EFIllä Atlantin rantaa Portugaliin
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
»  EFIllä etelään -mainio matkapyörä
» EFIllä pohjoiseen, matkapyörä palaa kotiin

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Foorumilaiset-
Siirry: