Royal Enfield Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Royal Enfield Finland

Royal-Enfield- moottoripyöristä kiinnostuneiden keskustelufoorumi
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Uusia tuulia

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimePe Maalis 01, 2013 2:05 pm

Nyt näyttää käyneen sillälailla että haltuuni saattaa päätyä liki upouusi Spora.
Oli liki vahinko. Embarassed
Tyrkyllä oli naurettavan vähän ajettu, punainen ja siisti, jätin sitten siitä alakanttiin tarjouksen ajatellen ettei noin halpaa kukaan hyväksy....vaan kuinkas kävikään ! Shocked

Tämän takia vaimo vaatinee Enskasta luopumista. Kilkattimeni saattaa siis nyt tulla/ olla myynnissä. Jos joku harrastetta itselleen halajaa. Puhun nyt vielä tyyliin että saattaa, koska tämä ostos on vielä tuolla Pennsylvaniassa. Mutta ensi viikolla sen pitäisi haltuuni päätyä. Jos nyt näin ( ihan oikeesti ) pääsee käymään, lienee pakko jostain luopua. scratch
Ja Enska nyt on vuorossa, siis jos.....

Tämä ennakkoilmoituksena, jos tiedossanne on potentiaalisia ostajia tai uteliaita.
Kyseessä Intian ihme, 99 tai 00 mallinen, 500cc, musta. Ei mikään näyttelykukkanen, muttei mikään ruosteinen romukaan. Kone mellakoi, kilikali. En oo saanu sitä kuriin. Täältäkin palstalta löytyy turinaa sen kanssa seikkailuistani. Jotain sille jo tehtykin on, ollut pariinkin otteeseen siellä kehä3sen pajalla. Ja työntötangot, vivut ja hepsukat uusittu, välyksiä säädetty, mutta kilikili. Pelaa silti kuin .... hmmmm Intialainen kello.
Latausongelmiakin on ollut ja niihin uusia osia odottamassa asennusta.
Nyt 3 vuotta ollut tallissa, ajamatta. Tän ulkomailla oleskeluni takia. Eikä lähteny viime kesänä käyntiin. Näytti kuin olis bensapuoli jumissa, tms.
Kuviakin mulla siitä, jos joku kaipaa.
Logistisesti mahdollinen myynti nyt hiukan hankalaa, muttei mahdotonta. Pidän majaani nyt tässä Manhattanilla, enkä täältä ihan joka viikonloppu Suomeen lentele.
Olen tosin melko varmasti Suomessa vasta Heinäkuussa, ehkä piipahdus Toukokuussa.
Sukulaisillani on avain talliini Myllypurossa, jos joku sen ihan välttämättä haluaa nähdä ja ostaa pois heti nyt eikä now.
Haaveenani saada siitä 2222 euroa . affraid
Miltäs tämmöinen haaveilu tuntuu ? Suspect

Myynti ilmonkin väsään , kun ja jos tää Spora kouriini ihan aikuisenoikeesti päätyy. Pieni varaus on aina kun asioi netitse/ puhelimitse, vieraassa maassa ja vieraalla kielellä. Mutta 90% varma olen että nappasi... kai sitä pitäisi iloinenkin olla ? Siitä harvinainen juttu, että kävin perheen kera HDeen tehtaalla Yorkissa, ja siellä Sportsterin päällä istuessani vaimo sanoi : "mikset moista itsellesi osta" .... siitä se sitten lähti, mopo käsistä, niin sanoakseni Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
az643
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 70
Join date : 14.05.2012
Ikä : 80
Paikkakunta : V:la

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimePe Maalis 01, 2013 7:49 pm

Eki hei !
Rojali on perheenjäsen,niitä ei kuulema .........myydä!
Näin sanoi eräs Enfield-ystäväni. Jos myydään niin on tarkasti selvitettävä,että
ostaja on sopiva ja tuleva koti on hyvä.
Laitetaan sana saatavuudesta kuitenkin kiertämään. Ei se Bora (ellei kysymys ole
raitiotievaunusta)hullumpi auto ole,sellainen......Bora vaan.Mulla on ollut.

-Tane- Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimePe Maalis 01, 2013 10:03 pm

Eihän nyt auto sentään Enskaa korvaa, ei Bora eikä muukaan.
2-pyöräinen Spora, elikkäs Sportsteri on kyseessä.
Vaimon suostuessa ( jopa kehoittaessa ) moisen ostoon ja sopivan osuessa silmiin,
tässä kävi nyt näin.
Ja Enska on kyllä makoillut tallissa liiankin kanssa. Olis hyvä löytää sille innostunut ja osaava uusi omistaja jolla on aikaa uhrattavaksi Enskaan. Minä nyt vaan näiden olinpaikanvaihdosten takia säilyttelen Enskaa tallissa, toivoen ja haaveillen ehtiväni joskus sitä nikkaroida ( tai jopa ajella ! )
Vähiin on jäänyt ajelut. Ja tallissa ropaamiset.
Takaisin alkuun Siirry alas
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimeMa Maalis 11, 2013 12:57 pm

No niin, eilen sitten haimme trailerilla Sportsterin pois Pennsylvaniasta.

En paljon voinut ajella sillä ilman kilpiä, vakuutusta ja kypärää...mutta testilenkin heitin. Ja olihan se peli. Näyttää komialta ja pitää meteliä. Ei kuitenkaan mitään järjetöntä pauhua. Olen itse aika tyytyväinen. Kunhan nyt saan paprut, varusteet ja tallipaikan kuntoon, niin siirrän sen tänne kodin lähelle. Kelejä odotellessa.... Very Happy

Ja kyllä nyt saattaa niin käydä ( ja käykin ) , että Enskani päätyy myyntiin. Etsin faktoja ja kuvia ja teen ilmoituksen tänne heti kun kerkiän.

Jos tiedossanne on potentiaalisia ropaajia, saa pyörääni jo mainostaa !
Korostan ropaajia ! Nyt se ei taida käydä. Tosin syy voi olla tukossa oleva ( ehkä ) scratch tankin filsu ja vanhat bensat. 3 v tallissa seissyt nyt. Hyvä talli kylläkin, lämmin ja kaikkee. Mutta eipä sillä ole kukaan joutanut ajelemaan. Eikä nytkään jouda.
On myös ilmaantunut mahdollisuus, että piipahdan kotimaassa toukokuun puolivälissä. Silloin sitä ois olla mahdollista tosi ostajan vilkaista. Kököttää Helsingissä, Myllpurossa, tallissa talviunillaan.
Sen verran faktaa, jos alkaa idea omasta Enskasta ja ropaamisesta kiehtomaan...että on musta, ja kultaiset stripet jne. Ei oo ihan näyttelypeli, mutta komiasti kiiltää ja aina on joku kyselemässä ja ihailemassa. Ajelen tai en. On ajan patinaa ja likaa sun muuta, käytön jälkiäkin. Mutta pääpiirteissä soiva peli.
Ja järjettömän vähin uhrauksin tämän voisi saada edustavaan kuosiin, nyt vain hyvä ja siisti.
Konetta on Vantaalla osaavissa käsissä ropattu, ja osiakin siihen vaihdeltu.
Ja kun se käy, se myös kulkee, tosin metelöi. Mutta eipä näköjään menoa haitannut lain.
Täältäkin palstalta pitäisi seikkailuista ja kyselyistäni juttua löytyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Consta -60
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 32
Join date : 12.01.2010

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimePe Maalis 15, 2013 9:00 pm

Moro

Vai notta Harrikan ostit, voi voi. Olisin kyllä Enskamiehelle suositellu esim. Interceptoria niin olis pysyny merkki samana ja varmasti ajonautinto olis ollu palijo paree ku HD:s. No toisaalta makuasia, mutta kuiteski. Mulla on ittellä työn alla amerikoosta tuotu Interceptor ja hieno peli siitä(kin) tuloo.

T:Rojalisti Nokialta
Takaisin alkuun Siirry alas
eki912
Jäsen
Jäsen



Viestien lukumäärä : 127
Join date : 15.01.2010
Paikkakunta : Itäinen Helsinki

Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitimePe Maalis 15, 2013 9:36 pm

No se nyt oli tollainen heräteostos ... Suspect

Käytiin tuossa syksyllä jo Yorkissa HDeen tehtailla koko perheen voimin. Istuin siellä Sportsterin satulassa ja vaimo sitten kysyi: "mikset moista itsellesi osta ? Varsinkin kun nyt täällä ollaan ja pyöriä on varmasti paljon ja hinnat halvemmat kuin Suomessa."
Vaimo jopa piti sitä kauniina. Ja onhan se aika nätti... Embarassed

Eikä se nyt niin huonolta ajaa tuntunut tuo Sportsterikaan. Se vähä mitä ajamaan pystyin tuolla Pennsylvaniassa, jätti ihan OK fiilikset. Mä kun oon tälläinen ei koripalloilija, taipui mun kropalleni kokonsa puolesta hyvin. Kaikki oli just oikeilla kohdilla jne. Ensi vaikutelma muuten oli, että kone väänsi alhaalta ja tukevasti. Jotenkin helppoa oli meneminen. scratch Vaikken siis pariin vuoteen ole motskareilla ajanut, se sujui heti. Mikä sekin teki sellaisen hyvän fiiliksen.

Katselin muuten Enskojakin täältä, jotenkin tuntui etten kahta samanlaista halua.
Yhdestä jätin jopa tarouksenkin, muttei tärpännyt.

Suurimpana pointtina on kyllä se että haluan pyörän jolla voin ajaa silloin kun haluan ja kerkiän, ilman ropaamista. Nyt ei ole paikkaa työkalujen kanssa taisteluun, eikä aikakaan anna myöden. Eikä toi sähköstarttikaan ole haitaksi !
Vekotin on toki käytetty, mutta ajettu vasta alle 900 miles, eka huoltokin tekemättä. Siksi oletan ja toivon että siitä saan niille harvoille päiville kun yksin ehdin/saan/pääsen/pystyn ulos ajelemaan, kivan kumppanin. Manhattanilta olisi jo syytä ulospäin suunnata.
Tuolla Sportsterilla pitäisi nyt kohta päästä harjoittelemaan, on taas pari vuotta vierähtänyt poissa pyörän päältä. Eikä kelikään ihan vielä suosi Mad Viime vkl oli lämmintä jo ja syyhytti niin että....mutta nyt takaisin nollan tienovilla. Pah.

Ja en näillä näkymin ihan heti palaa täältä, Enska on jo 3 vuotta seissyt ajamatta tallissa.... jos joku muu löytäis enempi aikaa sen kanssa peuhaamiseen.
Ja juu, alkaa olemaan liki varmaa että olen Helsingissä toukokuussa 11-18.5 ajan. Osan aikaa kiinni asioissani. Mutta vapaatakin on, ja Roihiksessa pidän majaa, ja Enska lepää Myllypurossa. Ehdin kyllä sitä näyttämään, jos joku tuntee intoa ja poltetta aloittaa uusi elämä tuon Enskan kanssa.
Rohkeasti vaan toteuttamaan haaveita, ja tuosta alle ( tai ainakin talliin ) oma Enska ! Voin taata että siinä sitä on taas kotona selittelemistä kun tuon raahaat kotiisi ! lol!
Eikä siis missään tapauksessa ole mikään osina oleva basketcase. Vehje on kasassa ja talliin omin avuin ajettu...n3 vuotta sitten Embarassed
ja sinne jäänyt. Kun ei enää käynnistynyt. Pah. Ja sitä ennen pelasi. Olihan mulla huoliakin, sähköjen/latauksen kanssa ja sytkän kipinän/puolan kanssa. Ja välillä molempien yhtäaikaa !!! Mad se muuten alkoi jo syömään miestä.
Ihan lähiaikoina rykäsen tänne sen myynti ilmonkin. Kuvien/kuvan heitto tänne ei kai meekään ihan osta vaan, vai ?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uusia tuulia Empty
ViestiAihe: Vs: Uusia tuulia   Uusia tuulia Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uusia tuulia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Testi että voiko aloittaa uusia topicceja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Royal Enfield Finland :: Keskustelut :: Yleinen jutteluosio-
Siirry: